Saturday, August 16, 2008

ده واجب جايلى من عاقله عل ارض الجنون المشكله انه صعب اوىىىىىىى ربنا يستر هانحله بقى هانعمل ايه بدل ماتذنبنا ولا حاجه

انا عارفه انى متاخره فى الكتابه وفى حل الوااااااااااجب بس انا والله كنت عندى ظروف كتير
انا عارفه انى انقطعت عن المونه كتير اوى
بس انا بحاول اهو ارجع
المهو بقى الواجب المره دى صعب اوىىىىىى
اصعب واجب قابلته من ساعت واجبات الكيميا واحنا فى ثانوى
اصل انا كان فى عداوة بينى وبين الكيميا دى
يالا ماعلينا مش وقت عداوات شخصيه خالص
المهم بقى الواجب اللى انا بحله ده جايلى من عاقله على ارض الجنون
وانا هاحله اهوووووووو
ربنا يستر بقى
السؤال بيقووووووول
س1 اكتب 16 صفه عن نفسك

س2 اهديه لاصدقائك اللى انت تعزهم

احم احم
بسم الله الرحمن الرحيم
اجابه السؤال الاول:
1-انا بحس انى عصبيه شويه يعنى (شوفتى انا صريحه اهوو)

2-بيقولو انى طيبه بس مش عارفه بقى لو انا مش طيبه يبقى الغلطه غلطتهم...يبقو هم اللى بيضحكو عليا

3- انا بحب الناس اللى حواليا والقريبيبن منى جدا..وبخاف عليهم جدا جدا جدا جدا...لدرجه الرعب

4- لو حد اذى حد من الناس الى بحبهم ببقى حد تاااانى خالص...ممكن اكسر الدنيا

5-بحب القرايه جدا جدا جدا بلاقى نفسى فيها...بحب الكتابه جدا لانى بحس انى بحتاجها ما ببقى عايزة اطلع احساس معين جوايا ومش قادره اطلعه...احساس او شعور مش هاقدر احكيه...لانى انا بطبيعتى مش بعرف احكى او اشتكى فالكتابه بتساعدنى

6-انا بكره الزحمه جدا جدا....بحب الهدوء ...احب اقعد مع نفسى على شط البحر او فى وسط خضره ...المهم فى هدوووووء

7- انا بكره المذااااكره...مع انى بحب دراستى جدا واخترتها بمحض ارادتى بس مش بحب اذاكر....مش بعرف اقعد على الكتااااااب
وده بيزعل مامتى منى كتيييييييير

8- ده بقى عيب جديد جدا جدا...لسه مكتشفينه وقايلنلى عليه ...يعنى ه هايكون حصريا..(اكسكلووووسيييييف) بيقولو بقى انى بحب اتطوع بانى اعمل حاجات واشيل مسؤوليات مش بتاعتى اصلا...فبيوصل لمرحله ان بيبقى ده الطبيعى بالنسبه للى قدامى انى اعمل الحاجه دى...ولما معملهاش يزعل...وده بيزعل منى ناس وانا مش عايزاهم يزعلو فبحاول اتغير (;

9-قوة تحملى فى المواقف الصعبه الحمدلله عاليه...واقدر اتماسك لوقت طويل ...بس اول ما الموقف يخلص....بانهاااااار تماماD:

10-بهتم جداجدا برأى اللى حواليا وبتاثر باراء الناس جدااااااااااا.....وسهل تقنعينى بحاجه.....وبيهمنى رأى الناس فيا وفى تصرفاتى...ودى بقى فعلا بتزعل ناس منى بس انا بحاول اتغير بجد ...بس الموضوع صعب شويه محتاج منى وقت ومجهود

11-مش بعرف احكى لحد عن حزنى....لما بكون زعلانه من حد بجد .
.صعب اوى اقوله انى زعلانه منه...حتى لو فضل يسالنى وحلفنى...وده برده عيب خطير لانى بفضل شايله جوايا.
.وده برده بيزعل ناس منى...بس حاولت اتغير معرفتش بس لسه بحاول

12-انا بحب الاطفال جدااااااااااااااااااااااااا.......بموت فيهم....مش بحس بنفسى معاهم ......بقلب على عيالى شويه بس مش مشكله

13-بحب الكمبيوتر جدا...بحس انه حياتى فعلا.....بحب الالكترونياااااات جدا وبحب اعرف كل حاجه عنها واتابع تطوراتها....وهاقولها بقى ومش خايفه...مع الاعتذار لكل البنات اللى عارفه ان الكلمه دى هاتضايقهم...انا بكره الشوووووبيييييينج...بزهق منه جدا

14-بيقولو ان دمى خفيف.....بس اللى انا اعرفه انى انا بحب اهزر واغلس على الناس الللى بحبهم جدا...بالنسبه ليا الغلاسه = انى بحبهم
ولما بتحط فى موقف وابقى محرجه منه بحاول اغطى احراجى ده بالهزار

15-مش بحب حد يزعل منى خالص ..حتى لو ده كان على حسابى انا...حتى لو هاعمل حاجه محبهاش..او انى اضطر اعمل حاجه ..بس خاف اوى على زعل الناس اللى حواليا....احب ان الكل يبقى راضى عنى

16- اخييييييييييرا وصلنا لآخر صفه لانى بجد تعبت ....انا فيا عيب خطير جدا جدا....انى فيا مشكله رهيييييبه انى انا دايما لاول وهله الناس ممكن لو شافتنى من بعيد تحس انى سخيفه ويكرهونى بس الشعور ده بيختفى مع اول تعامل بجد...بالعكس بيرجعوا يعتذرولى على الانطباع الاولانى ده...
بس انا مشكلتى انى فى الاول فى اى تعامل مع ناس جديده لما حد يوجهلى كلام بتخض

سعات بادى انطباع انى مش عايزة اتكلم او انى مش عايزة ارد
او انى عايزة اكمل حاجه بعملها
زى ما كون بقول للى قدامى اسكت (; وفى ناس معينه عانت معايا فى الموضوع ده لو هم فاكرين يعنى :) :)
بس انا مش بيبقى قصدى فعلا بالعكس انا اجتماعيه جدا


الحمدلله كده السؤال الاولانى خلص
ياااااااااااااااه مسهل



اجاااااااااااابه السؤال التانى بقى:

اى حد يا جماعه بقى معدى على المدونه كده
ولو حتى صدفه واتكعبل فى التاج يبقى يحله

اصل انا جديده فى عالم التدوين ومش ليا اصحاب كتير اوى فمعرفش ناس كتير


6 comments:

Anonymous said...

مدونه جميله فعلا وانا فعلا اتكعبلت فى التاج
على فكره فى صفات كتير مشتركه معاكى فيها زى رقم 1؛2؛3؛12؛14؛15
بحب الكمبيوتر برده بس مش بكره الشوبنج لما يكون معقول
بس مش قادره اطلع حاجه تانى دلوقتى لما الاقى تانى حدخل اكمل انا كتبت 7 اهم

Mero.. said...

ههههه اجاباتك جميلة
بس انتي على كدا في ناس كتير بيزعلوا منك بقى ..!!!
ربنا يوفقك ويكتبلك اللي فيه الخير..
تحياتي ..

Blue Nile said...

ازيك يا تويتي
اجاباتك عسل خالص زيك
متتاخريش علينا في البوست عشان بجد بحب اقرالك اوي

khobayb said...

بسم الله ما شاء الله

:)

sweet-tweety said...

دكتوره صغونه


انا متشكره جدا لانك اتكعبلتى فى التاج
بس انتى كده بقى بتضحكى علينا
انت غشيتى منى الصفات
وكمان مكملتيش
انا لن اسمممممح

===============================================================

mero



ميرسي كتير على رايك
وبالنسبه للناس الكتير اللى بتزعل هم مش كتير يعنى اوى
يعنى تقدر تقول انهم اللى بيزعلو من الحاجات دى هم نفسهم
بس انا ربنا يسهل بحاول اتغير او اخليهم يتاقلمو :)


=============================================================

blue nile


الله يخليكى انتى اللى كتاباكتك عسل
وانا بحب اقراها
البوست الجديد جاى قريب جدا



===================================================




خبيب


ميرسي جدا على الكومنت المختصر جدااااا جداااا جدااااااااا
:D

محمد مجدى حيرم said...

بصراحة الموضوع جميل بس أنا مش هأحل الواجب لأنى معرفش أقول صفاتى أولاً عشان هى شخصية و ثانياً عشان أنا مقدرش أقولها دقيقة لأنها لو كانت حلوة يبقى أنا بمدح فى نفسى و لو كانت وحشة يبقى أنا متواضع ..
يا ريت نخليها كل واحد يكتب 16 صفة مع نفسه فى البيت و يبقى صادق مع نفسه و لو وحشة يحسنها و لو حلوة يقويها و يخليها أحسن
يعنى استغلال عوامل القوة و اصلاح عوامل الضعف
و ألف شكر تانى ع الموضوع الرائع